7 Ağustos 2007 Salı

Masum değiliz hiçbirimiz...

Ben Perihan Mağden'in yazılarını okumayı çok seviyorum. Radikal'deki yazılarını takip etmiyorum çünkü gazete okumuyorum. (Radikal bile olsa) Radikal'deki yazılarını topladığı birkaç kitabı var bende, arada okuyorum. Ben zaten daha önceden okuduğum kitapları tekrar tekrar okumayı çok seviyorum. Bir arkadaşım bunun kafamın çok karışık olduğunu gösterdiğini söyledi. Bazen psikiyatrlık hal aldığı oluyor gerçekten. 26 kez seyrettiğim film var. Gerçi film Fight Club olduğu için abartı bir durum değil bu. Perihan Mağden diyordum. Perihancığımın yazılarını çok eğlenceli buluyorum. Yazdıklarının çoğuna katılmasam da, çok büyük edebi değerleri olmasa da bence eğlenceli. Birçok insanın da bu hanımefendi hakkındaki duyguları böyledir heralde.
Defalarca okuduğum halde gözümden kaçan bir yazı olmuş. "Çok hassas birileri...". Benim için malesef ki resmen bir itiraf. Bu yazıyı okuduğum zaman acayip utandım kendimden. Sıkı bir tokat oldu resmen, vampirmişim ben de haberim yokmuş. "Bir yazı okudum hayatım değişti" değil tabi ki, ama başka bir açıdan bakabildim kendime. Hayat sürekli bir iyileşme sürecidir değil mi? Ruhun tekamülü felan işte. Benim de biraz değişmeye ihtiyacım olabilir...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de itiraf edeyim Perihan Maden ile tanismam 5 senedir radikaldeki yazilariyla oldu... Bir ara gitti geldi.. Simdi keske gelmeseydi demekteyim.. Son iki yildir dislerimi gicirdatarak okumadigim yazisi cok nadir.. O zaman niye okuyorsun... Aliskanlik iste... Bir suru seyi aliskanliktan yapiyorum. Ancak bu yazisini okudugumda o kadra gicirdatmadim dislerimi, neden mi? Cunku eski... 2000 yilina ait.. 7 yil olmus.. Eski seyler degerlidir. Ajda pekkan gibi... Bu yazida sunu farkettim.. 7 yilda Perihan magden ukalalasmis... Uslubunda da acaip degisiklik olmus... Simdi ne diye sorma anlatamam. Ama ac bir radikali oku... ozellikle Nuray Mert ile kavgalarini tesadufen takup ettim.. Nuray mertin yanina saf tutup sungu takmam zaman almadi. Bu kadin Perihan Magden niye buraya geldi, nasil bu kadar sisirildi... neden onumuze entellektuel diye bu konuyor.. bunlar derin mesele... Ama bu vampir yazisindan anladigimiz hassas insan aslinda kotu insan mi? Hassas insan kirilgan insan diye tarif ettigi insanin baska ne ozelligi var acaba? Mesela o kadar hassas ki hassasliktan kirildigini dahi soyleyemeyip icine atiyorsa o da vampir mi? Perihan maden in bunu gunluk gazete yazisi yapmasinin sebebi ne acaba? Ozlem sen niye vampir gibi hissettin ki? falan filan...

özlem hanım dedi ki...

Ben Perihan Mağden'in analizlerinin başarılı olduğunu hiç düşünmüyorum. Aynı kitaptaydı galiba burjuva kadın sınıflandırması vardı (zürafa, kuzu falan) akıllara zarar. Bence hiçbir yere oturmayan. Bu yazının cukluğunu tesadüf olarak algılıyorum. Ama malesef bu yazı nokta atışlarıyla bana uyuyor.

-"Sizi tıktıkları ilişki kutusunda, "A, kalbimi kırdın" der, bir şok yollarlar. "Çok üzgünüm!" der, şoku dayarlar. "Yine anlamadın beni" der, şoklarla kutunuzda, bunaltırlar."

-" Empati yetenekleri doğuştan felce uğramış gibidir. Ne kadar çırpınsanız, bu kafeste o kadar çaresiz kalırsınız. 'Karşılıklılık' nedir, bilmedikleri için, sizi hakikaten perişan etmeye muktedirlerdir."

-"Kendileri o kadar mühimdirler ki, son kertede siz, umurlarında değilsinizdir. Onlar ve acıları. Onlar ve kırılganlıkları. Onlar ve sırları. Onlar ve kırık kalpleri. Onlar ve onlar. Siz, cam fanuslarının önünde tepinmektesinizdir."

Aslında tam uyuyor da diyemem. Kendimi o kadar da iyi tanımıyorum. Ama bunlar Bahadır'la yaptığımız tartışmaların özeti gibi. Baktım Perihan da Bahadır'a destek çıkıyor. Bahadır haklı galiba dedim. Budur yani...