17 Temmuz 2007 Salı

çem has gınar

Bir varmış, bir yokmuş

Tanrı'nın mahlukları tahıl kadar çokmuş
Fazla konuşmak günahmış...





Soykırım yapılmıştır ya da yapılmamıştır...
Türk milletinin hafızası yoktur ya da vardır...
Soykırım fikri Ermenileri ayakta tutan, bir arada tutan güçlü bir bağdır ya da değildir...
İkiyüzlülük, kayıtsızlık Türk milletinin her hücresine sızmıştır ya da yoktur öyle birşey kim uyduruyordur...

Kim tartışırsa tartışsın beni vicdanımla başbaşa bıraksınlar. İki kere okudum bu güzel romanı. İkinci okuyuşumda da ilk seferki kadar heyecanlandım. İçine düştüm. Tüylerim ürperdi. Uzaklara baktım. Kitabı kapatınca yine eski huzurlu dünyama dönmem çok kolay oldu tabi. Ne yapalım herkese gösterilen şefkatten ben de istiyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

evet ben bu kitabı okurken daha tartışmalar başlamamıştı..okuduktan sonra tartışmaları haberlerde gördüğümde aslında çokta hayret etmedim ama üzüldüm..çünkü gereğinden fazla çarpıtıldı..Ama gün geçti unutldu..Ne yazıkki bizim toplumuz anlık yaşıyor herşeyi..Biri alevliyor biz parlıyoruz boşu boşuna mangalda kür bırakmıyoruz ama yanıp kül oluyoruz..Bir rüzgar gelip savuruyor, kayboluyoruz..Umutsuz vaka dediklerinden hani...Tekrar okumamın zamanı gelmiş..

özlem hanım dedi ki...

Herşeyi çok çabuk unutuyoruz. Ana mesele bu zaten. Ermeni soykırımı diye birşey yok diye bas bas bağıranlar kimbilir neleri unutarak böyle iddialı davranabiliyorlar... Bu konuda bilgili bir insan değilim. Soykırım lafı da çok büyük, ağzıma almaya korkarım ama soru işareti işte?????