17 Mayıs 2008 Cumartesi

Paratoner

Bu aralar "laikiz biz laikiz biz" diyenlere ters birşey söylemek tamamiyle yasak biliyorum. Ama ben nedense hiç durmadan yanlış anlaşılarak cengaver cengaver konuşup duruyorum. Kapa çeneni otur yerine "Tayyip'in de allah belasını versin" de rahat et. Huzura er di mi? Ama yok zırvalamaya devam...

Hani bir söylem vardır. "Kadınlığını doyasıya yaşamak", "Eşcinselliğini doyasıya yaşamak" falan falan... Kadınlık mesela sadece çiftleşmek değildir, 50000 şey barındırır içinde. Ama "kadınlığını doyasıya yaşayan kadın" tanımı böyle tuhaf birşey içerir. Sanki sürekli her istediği adamla sevişen kadın gibi... Benim bu kaç kişi olduklarına karar verememiş arkadaşları biraz böyle tanımlayasım geliyor.

Laikliğini doyasıya yaşayanlar...

Bir yazının 2 dakikada edite ihtiyacı olur mu yahu:

Yazımı okuyan ilk kişinin yorumu: "laikler sürekli sevişirler mi" gibi birşey oldu:) Ben alıştım artık. Bu sürekli olan birşey. Ben yanlış anlaşılıyorum. Yazmamam lazım belki de...

Hayır sevgili okur!! Ben laikler sürekli sevişirler demedim:) Ben dedim ki; vasat beyinlerin kadınlıktan anladığı görece daha sığ şeyleri gözümüze sokan bir kadın tipini anımsatır "kadınlığını doyasıya yaşayan kadın" tanımlaması.

Ben demek istedim ki "biz kaç kişiyiz" ahalisinin "laikiz laikiz" diye gözümüze soktuğu şeyler mi laiklik?? Mesela türban bu ülkede tamamen yasaklansa başı açık algısı kapalı, okuduğunu anlamayan milyonlarca kadın vatandaşlık bilinciyle hayata karışacaklar mı?

Hiç yorum yok: